سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب و پنجره و حفاظ ساختمان

صنعت ساختمان موتور حرکت اقتصاد کشور

 نقش مسکن و ساختمان در حوزه اقتصاد و تجارت بر هیچ کس پوشیده نیست،  از آن جایی که ایران از رشد جمعیتی بالایی برخوردار است، باید به صنعت ساختمان سازی توجه شود تا در آینده با مشکلات جدی روبه رو نشویم.

تولید کنندگان و انبوه سازان ساختمان، این صنعت را به عنوان موتور متحرک اقتصاد کشور میدانند و با توجه به برخورداری از 35 درصد گردش نقدینگی و بالای 20 درصد اشتغال در حوزه مستقیم صنعت ساختمان، این صنعت می تواند یکی از عوامل رونق اقتصاد کشور در این دوران رکود باشد.

 توجه به بخش ساختمان، توجه به پایداری و احداث ساختمان های مقاوم در کشور است، وجود کانون انبوه سازان و به طبع آن 31 انجمن در این صنعت سبب شده، چهره شهرهای کشور را دگرگون سازد و هم در تولید مسکن امن برای همه اقشار نقش بسزایی داشته باشند.

 امروز براساس اصل 31 قانون اساسی، دولت موظف است برای شهروندان مسکن امن تهیه کند. ضمن این که براساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، باید زمین، تسهیلات و معافیت های لازم در حوزه مسکن ارایه شود.

توجه تلاشگران صنعت ساختمان، به بازارهای فرامرزی

بازار عراق یک بازار قابل وصول است و آشنایی با آن می تواند در مسیر حرکت شغلی فعالان ساختمانی مفید واقع شود.

 براساس بودجه سال 94 ، محدودیت های تحقق بودجه های عمرانی دولت در سال آینده بسیار جدی است.

باتوجه به کاهش 5 درصدی بودجه سال 94 فرصت کار در داخل کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی و عمرانی بدون تردید رو به کاهش است و به عبارتی ظرفیت ها خالی فعالان صنعتی رو به افزایش. به همین جهت باید به دنبال بازار کار جدیدباشیم. از این رو یکی از راه های بازار گشایی نگاه به بازار فرامرزی است.

 با توجه به کاهش قیمت نفت، اقتصاد مقاومتی، کاهش بودجه های عمرانی و عدم تحقق بودجه عمرانی دلایلی است برای ورود به بازار صادرات. از طرفی کشور عراق به جهت شرایطی که دارد فرصتی مناسب برای فعالان صنعتی ایران است.

کشور نیاز به مسکن ندارد، نیار به نوسازی دارد

برای حضوردر عرصه صنعت ساختمان همچون صنایع دیگر باید ادبیات و الفبای آن را فراگرفت. باید با مفاهیم کلمه هایی همچون بهره وری، نیاز سنجی و نیاز ،کارافرینی و اشتغال آشنا شویم.

بر اساس آمار و اطلاعات موجود، جامعه امروز در بحث ساختمان سازی کمبودی ندارد. چراکه بر اساس امار تعداد خانوار کشور از تعداد مسکن ساخته شده در سطح کشور کمتر است.

 آنچه امروز در حوزه ساختمان سازی مطرح است و باتوجه به زلزله خیز بودن کشور و شهر تهران باید جدی گرفته شود،بحث بهسازی و نوسازی ساختمان است.

بی شک توجه به این دو مقوله در رشد صنعت ساختمان کشور موثر است.

در این امر اشکالاتی وجود دارد که مدیریت صحیح را می طلبد و نیازمند تسهیلاتی است تا اجاره نشینان و کسانی که تشکیل زندگی م یدهند دغدغه مسکن نداشته باشند. برای حل این مشکل باید از طریق صندوق مهر امام رضا)ع( و دیگر مراجع قانونی رابطه ای دوطرفه بین سرمایه گذاران و متقاضیان مسکن ایجاد کرد.

برای ساخت با کیفیت مسکن، باید آموزش های لازم به کارگران ساختمان داده شود و مهارت آن ها را ارتقا داد.

 

صادرات، راه حل شکستن رکود مسکن

 بی شک یکی از راهکارهای عبور از رکود و شرایط حاضر برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش صنعت ساختمان علاوه بر توجه به بازار داخلی، ایجاد بازارهای صادراتی است. به همین جهت به تولیدکنندگان و سرمایه گذارن بخش مسکن توصیه میکنیم، بخش صادرات و هدف گیری صادراتی کالای تولیدی خود را در نظر داشته باشند.

 کشور ایران در چند سال گذشته بین 8 تا 10 میلیون تن صادرات سیمان به عراق داشته است. ضمن این که ایران محصولات دیگری همچون کاشی، سرامیک، آجر و دیگر مصالح ساختمانی را به عراق صادر می کند. صادرات بالای محصولات ایرانی به عراق سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان 80 درصد محصولاتشان را باتوجه به بازارعراق تولید کنند.

 برای سهولت کار در حوزه تجاری،صنعتی و معدنی عراق با این کشور چند اسناد راهبردی به امضا رسانیده ایم تا راهگشایی باشد برای صادرات به این کشور.

حضور صنعتی ایران در جام جهانی قطر

بی شک حضور تولیدکنندگان ایرانی و فعالان ساختمانی در بازار قطر می تواند جنبه برند سازی داشته باشد. به همین جهت باید ایده هایمان را پرورش دهیم و حضور به موقع و متعهدانه داشته باشیم. کنترل افزایش دما در حین اجرای کرگیری اهمیت بالایی دارد. کارشناسان خدمات کرگیری بتن برای کنترل افزایش دما معمولا از آب استفاده می کنند. به هنگام استفاده از آب جهت کنترل افزایش دما در حین اجرای عملیات باید گرد و غبار ناشی از حرکت مته نیز کنترل شود.

80 درصد صنایع کشور به صنعت ساختمان بستگی دارد

 صنعت ساختمان صنعتی است که 80 درصد صنایع دیگر کشور به آن وابسته است. در واقع شرط بهبود شرایط اقتصادی کشور به صنعت ساختمان وابسته است. از این رو باید مشکلات انبوه سازن و فعالان ساختمانی را حل کرد.

 مگر سیاست گذاری بخش مسکن با بخش خصوصی است که در اخبار عامل نابسامانی و رکود مسکن، بخش خصوصی میدانند.

 در شرایط رکود دولت باید برای بهبود اقتصادی و کاشت تولید مسکن شرایط را فراهم کند چگونه وقتی شرایط مهیا نیست به تولید کننده می گویم بازار صادراتی خود را قوت ببخشد.

 ما در بخش مسکن با چال شهایی روبه رو هستیم که به نظز من بالغ بر 90 درصد آنچالش هایی است که دولت در آن تاثیر گذار است. وقتی دولت جلوی منابع بانکی را گرفته و تزریق منابع بانکی به بخش خصوصی در حوزه صنعت ساختمان اتفاق نمی افتد، صنعت ساختمان چگونه باید رشد پیدا کند.

قاسمی در ادامه با تاکید بر این که اساس فعالیت یک انبوه ساز تولید و عرضه محصول خود است، اظهار داشت در شرایطی که بازار برای استفاده از فن آوری های روز دنیا برای شرکت تولی دکننده مسدود است چگونه می توان با این شرایط به تولید  کننده پیشنهاد کنیم که به فکر صادرات باشد.

به گفته وی یکی از چالش های بزرگ تجاری و اقتصادی بخش صنعت ساختمان، عدم وجود تسهیلات بانکی ارزان قیمت و قابل وصول است.

دولت باید به دنبال تولید کننده باشد و نباید به بخش خصوصی بگوید شما چه سوال و چالشی دارید و من چهکاری می توانم انجام دهم، بلکه بخش خصوصی باید نیاز های مسکن را به دولت تکلیف کند.وی در پایان به تشریح بخشی از فعالیت ها و دستاوردهای دفتر راهبردی تجاری ایران و ترکیه پرداخت.

 

 https://esfahan-niaz.ir/


حفاظ آهنی پنجره فرفورژه و ساده


 حفاظ پنجره کرج
بدون تردید وجود حفاظ روی درب ها، پنجره ها، بالکن ها و دیوارها از جمله ملزومات ضروری جهت ایجاد امنیت در ساختمان ها و منازل است. پنجره ها با توجه به در دسترس بودن آن ها از خارج از منازل همواره نقطه ضعفی به شمار می آمده که لزوم افزایش ایمنی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. زیرا در صورت نبود حفاظ مقاوم روی پنجره ها به هنگام حضور نداشتن در منزل می تواند به یک فاجعه تبدیل شود. حفاظ آهنی پنجره که توسط آهنگری ساخته میشود به دو نوع اصلی فرفورژه و ساده تقسیم می شود که در ادامه به بررسی هر یک از این انواع پرداخته ایم.
حفاظ پنجره چیست؟
حفاظ پنجره در واقع سازه فلزی مستحکمی است که روی چارچوب پنجره ها نصب می شود و تمام سطح پنجره را می پوشاند. به گونه ای که مانع از ورود افراد غریبه به درون منازل و ساختمان می شود.
حفاظ آهنی پنجره فرفورژه
فرفورژه اصطلاحی فرانسوی است که معنی آن آهن گداخته و کوبیده شده است. فرفورژه آهنی است که ابتدا در کوره گداخته و ذوب می شود و سپس کوبیده می شود. پس از این کارها به شکل ها و طرح های گوناگون تبدیل می شود. به علت کوبیده شدن، فرفورژه ها رنگ و جلای خاصی را به خود می گیرد و با این ویژگی ایجاد اشکال و ترکیب های جذاب و دیدنی امکان پذیر می شود. حفاظ های پنجره از نوع فرفورژه در طرح و نقش تنوع بسیاری دارد و با نصب آن ها روی پنجره ها ساختمان جلوه جذاب و دیدنی به خود می گیرد. چنانچه قصد دارید حفاظ هایی برای پنجره های خود انتخاب کنید که طرح های جذاب و چشم نوازی داشته باشد، توصیه می شود از حفاظ های فرفورژه برای این کار استفاده کنید.
مزایای حفاظ آهنی پنجره فرفورژه
اولین مزیت این نوع حفاظ ها در دوام و استحکام آن است که باعث جلب توجه بسیاری از صاحبان منازل و ساختمان ها شده است. جوشکار سیار مزیت دیگر حفاظ های فرفورژه را اینگونه میداند؛ ظاهر شیک و جذاب آن هاست که در عین این زیبایی امنیت قابل توجهی هم به منازل و ساختمان ها می دهد.
حفاظ آهنی پنجره ساده
آهن فلزی است که قابلیت شکل پذیری و نیز رنگ آمیزی آن به سازندگان قطعات و لوازم آهنی امکان ایجاد طرح های متنوع را فراهم کرده است. حفاظ های آهنی از جمله این وسایل آهنی است که در عین ایمنی قابل ملاحظه، ظاهر ساختمان را هم زیباتر و جذاب تر می کند. در مقایسه با فلزات دیگر همانند استیل و آلومینیوم، مقاومت آهن بسیار بالاتر است. درب آکاردئونی و حفاظ آهنی پنجره از نوع ساده یکی از انواع حفاظ های آهنی است که با نصب روی پنجره ها باعث جلوگیری از ورود بیگانگان به محیط داخل منازل و ساختمان ها می شود. دلیل نام گزاری این حفاظ به ساده به دلیل بدون طرح و نقش دار بودن آن است که حالت ساده ای دارد.

 

15 سال تجربه فروش آهن به قیمت کارخانه در اصفهان، فروش انواع قوطی و پروفیل ، نبشی و ناودانی ، انواع لوله ، سپری ، تسمه ، آهن فروشی فریدونی ورق های روغنی سیاه ، رنگی و گالوانیزه ، میلگرد ، تیرآهن ، کلیه مستقلات سوله و سایر محصولات وارداتی موجود در بازار

حفاظ های ساده کاربردهای زیادی دارد و معمولا به لحاظ قیمت هم مقرون به صرفه هستند. حفاظ های آهنی ساده معمولا از قوطی هایی با ابعاد 20 در 20 یا 20 در 30 تولید می شود. این حفاظ ها به شکل کلاف هایی افقی و عمودی در هم تنیده کنار هم قرار می گیرند.
استحکام این حفاظ ها به گونه ای است که نمی توان به راحتی آن ها را خم کرد و از پنجره وارد محیط ساختمان شد. نکته مهم در ساخت این نوع نرده ها، فاصله میان میله های آن است. به این صورت که این فاصله نباید به قدری زیاد باشد که افراد به راحتی بتوانند از میان آن ها وارد منزل یا ساختمان شوند.
قیمت حفاظ پنجره به چه عواملی بستگی دارد؟
انتخاب و خرید یک حفاظ چه از نوع ساده یا فرفورژه به عواملی بستگی دارد. که در ادامه به آن ها اشاره شده است.
•    ابعاد پنجره: هر چه طول و عرض پنجره بزرگ تر باشد، قیمت حفاظ هم مسلما بیشتر خواهد شد.
•    جنس حفاظ: هر چه در ساخت حفاظ تراکم آهن آن بیشتر باشد قیمت آن هم بالاتر می رود.
•    طرح و نقش حفاظ: هر چه طرح و نقش حفاظ ها پیچیده تر باشد و در آن ظرافت کاری زیاد و میزان آهن استفاده شده بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می رود.

در این مقاله کوشش کردیم تا به بررسی حفاظ آهنی پنجره از نوع فرفورژه و ساده بپردازیم. این دو نوع حفاظ از جمله حفاظ هایی هستند که کاربردهای بسیاری در منازل و ساختمان ها داشته و با نصب روی پنجره ها امنیت درون ساختمان ها و منازل هم بیشتر می شود. انتخاب هر یک از این حفاظ ها با توجه به میزان بودجه، سلیقه، زیبایی و نمای ظاهری ساختمان انجام می شود.

منبع: https://taminjoosh.ir

 


از چه شوینده ای برای مبل استفاده کنیم ؟

مایع شستشوی مبل
مبل ها از گران قیمت ترین لوازم خانگی می باشند برای همین مراقبت از آن ها بسیار مهم است در هنگام شستشوی مبل نیز باید بهترین وسیله ها را به کار بگیریم.
 بسیاری ها سوال می کنند که از چه شوینده ای برای مبل استفاده کنیم ، در واقع جواب ما این است که همیشه هم استفاده از شوینده نمی تواند مشکل مردم را از بین ببرد ، اما وقتی نوبت به استفاده از شوینده رسید باید بهترین آن را انتخاب کنیم. بهترین شوینده آن است که شرکت معتبری باشد. مراکز فروش شستشوی فرش دستباف در تهران جزو بهترین قالیشویی های کشور می باشند. این مراکز در قبال کمترین هزینه ممکن می توانند فرش دستباف شما را با مواد به روز شستشو دهند. استفاده از تثبیت کننده رنگ و مواد شوینده متناسب از ویژگی‌ های این قالیشویی ها می باشد.

بهترین شوینده مبل کدام است ؟
مبل شویی های معتبر اعلام می کنند که بهترین شوینده برای شست و شوی مبل صابون مایع است ، صابون مایع ور عین حال که چرک های سخت را از مبل پاک می کند ، بافت آن را نیز حفظ می کند. 
برای پاک کردن موها نیز که جذب مبل شده اند استفاده از فرچه های مبل شویی کفایت می کند.
توصیه می شوند که برای زدودن رنگ و جوهر نیز از الکل سفید استفاده شود.
تا جای ممکن سعی شود که از مواد شوینده ای که توسط شرکت های معتبر به وجود آمده اند استفاده شود که تاریخ تولید و انقضاء نیز داشته باشند.
شستن چرک های مبل با دست ممکن است که در اثر کشش زیاد و فشاری که حاصل از ساییدن ان به وجود می آید به مبل آسیب بزند پس توصیه می کنیم از شوینده های خوب همچون صابون مایع استفاده کنید.

پودر مبل شویی
پودر مبل شویی در منزل که برای از بین بردن چرک ها و لک های سخت به وجود آمده است ، توسط بهترین تولید کنندگان مواد شوینده مصرف می شود.
تا جای ممکن سعی کنید از پودر های لباس شویی غیر دستی استفاده نکنید و سعی کنید که اگر پودر مبل شویی پیدا نکردید از پودر های لباس شویی دستی استفاده کنید زیرا پودر های لباس شویی غیر دستی آنزیم های بیشتری نسبت به نوع دستی آن دارند و فقط مخصوص دستگاه لباس شویی می باشند.
پودر مبل شویی را می توان با خیس کردن مبل و با فرچه های مبل شویی روی مبل کشید، هر چه قدر که رنگ آن سیاه تر شود و حباب کمتری به وجود بیاورد نشانه کثیفی بیشتر مبل ها می باشد.

مواد شوینده ارزان برای شستن مبل
بدون شک نمی توانیم ریسک کنیم و به مبل های گران قیمت خود بخاطر چند هزار تومن تخفیف آسیب بزنیم.
بهترین و ارزان ترین شوینده برای تمیز کردن چرک ها و لک های مبل همان صابون مایع است که در تمام فروشگاه های حضوری و اینترنتی به فروش می رسد.
اگر مبل شویی دارید می توانید این صابون را به صورت عمده از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید و اگر به دنبال شست و شوی مبلمان خانه خود هستید می توانید صابون مایع را از این فروشگاه به شیوه خرده خریداری کنید.
مبل ها از با ارزش ترین وسایل خانگی از نظر قیمت می باشند و مراقبت از آن ها اهمیت ویژه ای دارد.
برای شست و شوی مبل ها باید از بهترین مواد مبل شویی از جمله صابون مایع و پودر دستی استفاده کرد.
پودر و مایع شوینده خوب باید به بافت مبل آسیب نزد و چرک را به خوبی پاک کند. استفاده از مواد شوینده ای که مبل شویی ها برای شست و شوی مبل ها استفاده می کنند ، می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.
بیشتر مبل شویی های معتبر از صابون مایع و پودر مبل شویی در شست و شوی مبلمان استفاده می کنند آن ها دلیل این کار را حفظ بافت مبل و از بین رفتن سریع کثیفی ها با این شوینده ها می دانند.
 

 

بهتربن قالیشویی مخصوص فرش دستباف و ماشینی شستشو با مواد نانو قالیشویی غرب تهران و شرق تهران نظام آباد با حمل رایگان، آدرس قالیشویی در شرق تهران پیروزی، نارمک، نظام آباد، تهرانپارس و افسریه قالیشویی در شمال تهران با شماره تلفن و دریافت بهترین هزینه و قیمت قالیشویی در شرق تهران و تهرانپارس

خدمات قالیشویی و مبل شویی در همه مناطق تهران بزرگ

عضو رسمی اتحادیه و مطابق با نرخ اتحادیه قالیشویی تهران

تلفن تماس  09195340864? برای هماهنگی خدمات قالیشویی در تهران

شماره دفتر مرکزی
02144152436
02166192251

 


راهکار مدیریت و بازیافت زباله های الکترونیکی در ایران

 

زباله های الکترونیکی کدام فلزات سمی را تولید می کنند؟

امروزه تولید زباله های الکترنیکی در مقایسه با گذشته به میزان انبوهی تولید می شود که مدیریت این ضایعات و بازیافت آن ها به مساله ای جهانی تبدیل شده است. قطعاتی که در دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی به کار رفته است، همگی حاوی عناصر و فلزاتی است که باعث آلودگی محیط زیست می شود. روز به روز فناوری های جدیدی شکل می گیرد که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. فناوری های دیجیتالی و الکترونیکی باعث تولید فراوان انواع دستگاه ها و لوازم الکترونیکی شده است که پس از مصرف، دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و تبدیل به ضایعات الکترونیکی می شود. در این مقاله قصد آن را داریم تا موضوع راهکارهای مدیریت و بازیافت زباله های الکترونیکی در ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

سوزاندن ضایعات الکترونیکی
سوزاندن راهکار موثری برای دفع مناسب زباله های الکترونیکی است که در آن ضایعات جامد می سوزد و به خاکستری بی خطر تبدیل می شود و باقیمانده مواد هم به صورت گازهای بی خطر یا کم خطر درمی آید. با این روش حجم زباله به میزان 90 درصد کاهش می یابد. البته سوزاندن این ضایعات باید به طور کاملا صحیح و با روش های مخصوص انجام شود تا مواد سوزانده شده تبدیل به مواد خطرناک تر نشود.

دفن بهداشتی زباله های الکترونیکی
دفن بهداشتی ضایعات شامل حفر زمین و دفن آن هاست. به گونه ای که پس از دفن زباله ها کاملا از سطح زمین برداشته شود و  امکان آلوده شدن آب، خاک و هوا با این ضایعات وجود نداشته باشد. برای انجام این کار باید نخست یک زمین برای دفن زباله ها که به لحاظ جنس خاک و آب های زیرزمینی شرایط ویژه ای دارد، انتخاب شود. یکی از شرایط زمین، نفوذناپذیری در برابر آلودگی هایی است که پس از دفن ضایعات به سطح زمین سرایت می کند. البته نفوذناپذیر بودن هیچ زمینی در طولانی مدت ممکن نیست و به مرور زمان زمین نفوذناپذیری خود را از دست می دهد.

راهکارهای بازیافت زباله های الکترونیکی
در حال حاضر مساله بازیابی و بازیافت ضایعات الکترونیکی در بسیاری از کشورهای جهان مطرح شده است. از این رو یکی از فناورهای جدید که می تواند در این رابطه استفاده شود، استفاده از فناوری تجزیه بیولوژیکی است. در این روش، بازیافت فلزات سنگین را با استفاده از میکروارگانیسم ها انجام می دهند که هزینه آن نسبت به سایر روش ها، کم تر ست. هم چنین باعث کاهش قابل ملاحظه آلودگی های شیمیایی می شود که از بازیافت ضایعات الکترونیکی ایجاد می شود.

تدوین قوانین و مقررات
راهکار دیگر در مدیریت ضایعات الکترونیکی، وضع قوانین و مقررات در تولید، دفن و بازیافت این مواد است. در سالیان اخیر، کشورهای توسعه یافته گام های مهمی را در راستای آموزش عمومی، اطلاع رسانی و نیز تدوین و وضع قوانین و مقررات در این رابطه برداشته اند. در کشورمان قوانین و مقررات جامع در حوزه تولید، دفن و بازیافت زباله های الکترونیکی وجود ندارد و تنها مقررات جریمه آلوده کردن محیط زیست با این ضایعات وجود دارد و اجرا می شود.

جداسازی و آلودگی زدایی
یکی از راهکارهای مدرن در زمینه بازیافت ضایعات الکترونیکی که می تواند در کشور هم اجرایی شود، جداسازی و آلودگی زدایی است. در این فرایند مواد آلوده سمی و مضر همانند باتری ها از دیگر مواد مانند ضایعات آهن جداسازی می شود تا از ورود آلودگی جلوگیری شود.

پالایش
در برخی از مواقع می توان زباله های الکترونیکی به شکل خام بازیافت شود. برای این مار لازم است فرایندهای مختلفی از جمله الکتروشیمیایی، پیرومتالورژی و هیدرومتالورژی روی     ضایعات انجام شود. موادی که با پالاییش استحصال می شود شامل شیشه، فلزات و پلاستیک است.
فرایندهای مکانیکی
راهکار دیگر در مدیریت و بازیافت زباله های الکترونیکی در کشور، فرایندهای مکانیکی است که پس از خرید ضایعات در محل به جداسازی مواد مختلف در ضایعات الکترونیکی گفته می شود که می توان آن ها را بازیافت کرد. فرایندهای مورد استفاده شامل شکستن و خرد کردن و جداکننده هایی از قبیل جریان گردابی، بادی، مغناطیسی و .... است.

در این مقاله کوشش شد برخی از راهکارهای مدیریت و بازیافت زباله های الکترونیکی مورد بررسی قرار گیرد. این راهکارها عمدتا در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای توسعه یافته انجام شده است و تجارب ارزشمندی کسب شده است. از این رو می توان به طور جدی این راهکارها را به منظور سازماندهی ضایعات و زباله های الکترونیکی در کشور به کار گرفت.