سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب و پنجره و حفاظ ساختمان

دوخت انواع کاور مبل در تهران

کاور مبل پلاستیکی

امروزه استفاده از مبلمان به پدیده ای رایج در منازل تبدیل شده است. به طوری که دیگر حالت کالایی لوکس را ندارد. تقربیا در اکثر خانه ها یک دست مبلمان استفاده می شود. نظافت مبلمان و تمیز نگاه داشتن آن مساله مهمی است. در گذشته برای جلوگیری از کثیف و کدر شدن مبلمان، پارچه هایی بلند و سفید روی آن می کشیدند تا آلودگی و گرد و غبار روی مبل ها را قرا نگیرد. اما امروزه برای این کار از کاور مبل استفاده می شود که در عین این که بسیار زیبا و شیک به نظر می رسند باعث نگهداری بهتر مبل ها از آلودگی و کثیفی هم می شود. در این مقاله قصد داریم موضوع دوخت انواع کاور مبل در تهران را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع کاور مبل اولین مرحله از شستشوی فرش دستباف در قالیشویی ها، زدودن گرد و غبار از روی فرش ها با استفاده از دستگاه خاک گیر است. این کار باعث خروج تمام گرد و غبارهای فرو رفته به درون فرش می شود.

با وجود تنوع مدل های کاور مبل، اما انواع آن با توجه به جنس به دو نوع تقسیم می شود که شامل کاور ژلاتینی و پارچه ای است.

کاور ژلاتینی

کاور ژلاتینی نوعی از کاور مبل است که محبوبیت زیادی در میان خانواده ها دارد. کاربرد این نوع کاور بیشتر در مبل های سلطنتی و صندلی های غذاخوری متداول است. جنس چنین کاورهایی از پلیمر  pvc است که خاصیت ارتجاعی، نرم، غیر سمی و ضد خش دارد که با استفاده از آن تمام سطح مبل ها پوشیده می شود. کاورهای ژلاتینی در مقابل اشتعال مقاومت نسبتا زیادی دارند و می تواند پوشش مناسبی برای مبلمان به منظور جلوگیری از کثیفی و خوردگی باشد.

مزایای کاورهای ژلاتینی

یکی از مزایای مهم این نوع کاورها، شفاف بودن آن است که باعث نمایان بودن طرح و رنگ مبلمان می شود. از این جهت نباید نگران این بود که طرح و رنگ کاور با دکوراسیون منزل تطابق نخواهد داشت.

مزیت دیگر چنین کاورهایی آن است که امکان نفوذ مایعات و نیز گرد و غبار به پارچه مبل وجود ندارد و در صورتی که سطح این کاورها کثیف شود می توان یک دستمال را نم دار کرد و روی کاور کشید تا کثیفی آن برطرف شود.

کاور پارچه ای

نوع دیگر کاورهایی که برای مبلمان استفاده می شود، کاور پارچه ای است که در مرکر کاور مبل تهران دوخته میشود. جنس این نوع کاورها همان طور که معلوم است، از پارچه است. به این منظور چنانچه قصد خرید کاور پارچه ای برای مبلمان منزل خود دارید، کاورهایی انتخاب کنید که جنس آن ها از پارچه های مرغوب و بادوام باشد. زیرا چنین پارچه هایی اگر به طور مکرر شستشو داده شود، رنگ آن از بین نمی رود.

مزایای کاورهای پارچه ای

تغییر شکل ندادن این کاورها در برابر حرارت و امکان شستشوی آن ها با ماشین لباسشویی از مهم ترین مزایای آن است. هم چنین کاورهای پارچه ای در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع در بازار عرضه می شود که انتخاب آن مطابق با دکوراسیون منزل امکان پذیر است.

کاورهای پارچه ای خود به سه نوع تقسیم می شود که در ادامه انواع آن را مورد بررسی قرار داده ایم.

کاور پیراهنی

همانند کاورهای ژلاتینی، کاورهای پارچه ای از نوع پیراهنی بدون طرح خاصی است اما قابلیت پوشش تمام سطح مبلمان را دارد.

کاور تکه ای

کاور تکه ای همان طور که از اسم آن مشخص است یک قسمت از مبلمان را که بیشتر در معرض لکه دار شدن و آلودگی قرار دارد، پوشش می دهد.

کاور دامن دار

از جمله محبوب ترین انواع کاورهای پارچه ای، کاور دامن دار است که از گذشته ها در منازل وجود داشته است. حتی امروزه هم در پوشش سطح مبلمان استفاده های زیادی از این نوع کاور می شود. مزیت مهم این نوع کاورها در پوشش تمام سطح مبل و محافظت از آن در مقابل هر نوع آلودگی و لکه است.

کاور مبل در تهران

دوخت انواع کاور مبل در تهران

چنانچه در تهران ساکن هستید و برای مبلمان خود نیاز به کاور دارید، باید بگوییم دوزندگان بسیاری در این شهر هستند که انواع کاورهای مبل را در طرح و رنگ های بسیار متنوع دوخته و به بازار عرضه می کنند. کارگاه های دوخت کاور، می توانند تمام مراحل دوخت آن ها را انجام داده و پس از فروش هم گارانتی محصولات را به خریدار ارائه کنند. به این منظور کافی است از طریق اینترنت، سری به سایت های دوخت کاور مبل بزنید و انواع مدل های کاور با قیمت آن را مشاهده کنید. سپس یک مدل را انتخاب کرده و ثبت سفارش کنید.