سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درب و پنجره و حفاظ ساختمان

ساخت فرفورژه و گلنرده

صنعت فرفورژه و گل نرده، صنعت پر طرفدار ساخت مصنوعات فلزی در طرح ها و اشکال گوناگون با استفاده از فلزات و آلیاژ های مختلف می باشد.
اگر واژه های چلنگری و آهنگری را هم سو و در قرابت با شکل امروزی فرفورژه قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که این هنر صنعتی، همواره با تاریخ و فرهنگ ایران زمین اجین شده است.آهنگری غرب تهران

نرده فرفورژه
آهنگران و چلنگران ایرانی از دیرباز با گداختن آهن و چدن، هنر گل نرده سازی را به مردم عرضه می کردند. دستان پرتوان اجداد صنعتگر ما میله های آهنی را بر روی سندان ها کوبیده و با چکش کاری های مداوم، طرح ها و اشکال مختلف فلز را از نیزه و تبر گرفته تا میله های ظریف اسلیمی، برای کاربرد های گوناگون می ساختند.
جالب است بدانید که همین تاریخچه غنی در صنعت ساخت مصنوعات فلزی، ایران امروز را به یکی از برجسته ترین صادر کنندگان فرفورژه و گل نرده در جهان بدل کرده است.
کاربرد صنعت فرفورژه و گل نرده
و اما فرفورژه و گل نرده به شکل امروزی، کاربرد های متنوع و گسترده ای دارد که در این نوشتار به بیان برخی از آن ها می پردازیم.
امروزه از فرفورژه در ساخت پنجره یا حفاظ پنجره، درب های منازل، انواع نرده ها، حصار ها، نمای ساختمان، سقف های کاذب، دکوراسیون داخلی و ده ها کاربرد دیگر، استفاده می شود.
طرح های ظریف و خلاقانه هنری که در ساخت فرفورژه و گل نرده ها استفاده می شود، همواره این محصولات را در زمره تزئینات اصیل و در عین حال خلاقانه و قابل تطبیق با مد و نیاز روز قرار داده است.
پیشرفت های روز افزون صنعت جهانی و ساخت ماشین ها و ابزارآلات جدید، سبب رواج نوع خاصی از فرفورژه شده است که قابلیت شکل دهی به انواع فلزات را بدون نیاز به حرارت ممکن می سازد. این مدرنیته و تسهیل ساخت و پرداخت سبب شده است که در سال های اخیر گسترش بیش از پیش خلاقیت و طراحی های سطح بالا را در فرفورژه و گل نرده شاهد باشیم.

حفاظ پنجره فرفورژه
-    فرفورژه در ساخت حفاظ پنجره
یکی از رایج ترین کاربرد های فرفورژه و گل نرده، استفاده از این محصولات در حفاظ های انواع پنجره می باشد.
حفاظ پنجره فرفورژه اگر وزن بالا داشته باشد ، از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین، نصب آنها بسیار ساده و آسان است و بر روی تمامی انواع پنجره های ساختمانی قابل قرارگیری هستند.
-    درب های فرفورژه
یکی از خلاقانه ترین کاربرد های فرفورژه و گل نرده، استفاده از طرح های مختلف آن به عنوان درب ورودی منازل است. درب فرفورژه با چهارچوب های فلزی یا چدنی، انتخابی جذاب برای آپارتمان های مسکونی به شمار می آید.

حفاظ بالکن فرفورژه
-    نرده های فرفورژه
از این نرده های در هم تنیده و ظریف، می توان در بالکن ها و تراس های منازل مسکونی، خصوصا خانه های ویلایی استفاده کرد. بهره گیری از رنگ در این نوع از فرفورژه و گل نرده، تاثیرگذاری بسزایی در مورد پسند قرار گرفتن آن داشته و دست طراح را برای هنر نمایی بیشتر باز می گذارد.
مزایا و کارکرد
بدون شک زیبایی و اصالت فرفورژه و گل نرده، مهمترین علت جلب طراحان و مشتریان به سمت استفاده های گوناگون از این صنعت و هنر می باشد. قیمت مناسب و تنوع محصولات نیز در وهله بعدی، در محبوبیت این صنعت نقش دارند.
همچنین مصنوعات فلزی فرفورژه، از استحکام قابل توجهی برخوردارند که بهره گیری از آن ها را در مصارف حفاظتی هم چون نرده و حفاظ ساختمان و درب و پنجره، ممکن می سازد.
از سوی دیگر، فرفورژه و گل نرده های فلزی که امروزه طراحی شده و به بازار عرضه می شوند، از مواد اولیه ای ساخته شده اند که از پایداری قابل توجهی در برابر شرایط متنوع محیطی مانند آفتاب و یا بارندگی، برخوردارند.

 منبع :  ساخت فرفورژه و گل نرده و کاربردهای آن